Ghid complet pentru mâncarea vegană din Islanda

Așa cum am menționat în postările mele anterioare de pe blog, tocmai am fost într-o călătorie de 2 săptămâni în Islanda în septembrie. Mă simt atât de recunoscătoare că am putut vizita din nou un loc atât de frumos după prima mea călătorie din octombrie 2018. ☺️ La fel ca anul trecut, m-am alăturat unui tur foto atunci când am călătorit în Islanda. Deci, practic, mesele sunt organizate de ghidul turistic. Având în vedere că obiectivul principal al turului este fotografia, mâncarea nu este o problemă atât de mare. Când prietenii mei au auzit că mă duc în Islanda, cele mai multe dintre primele lor reacții sunt: „Ce vei mânca? Nu există mâncare vegană în Islanda!”. 😱

De obicei, dacă vremea ne permite, plecăm înainte de răsăritul soarelui (în jur de 4:30am), ne întoarcem la hotel pentru micul dejun și apoi plecăm până după apusul soarelui (8-9pm). În timp ce făceam cercetări online despre mâncarea vegană în Islanda, mi-am dat seama că nu există prea multe informații cu privire la mâncarea vegană în alte părți ale Islandei, cu excepția Reykjavikului.

Staying Vegan in a Viking Country

Islanda este o țară născută în epoca vikingă, așa că nu ar fi surprinzător faptul că majoritatea alimentelor lor sunt pe bază de carne și pește. Cu toate acestea, dieta tradițională vikingă include anumite tipuri de fructe și legume. Mai mult, deoarece industria turistică a Islandei este în plină explozie, tot mai mulți turiști vizitează Islanda în fiecare an. În 2018, sunt aproximativ 2,3 milioane de turiști care vizitează Islanda. Prin urmare, majoritatea restaurantelor din principalele puncte turistice au opțiuni vegane. Și chiar și pentru acele restaurante din locuri turistice mai puțin renumite, acestea încep să ofere alimente vegane pentru turiști.

După ce am călătorit acolo de două ori, o dată pe coasta de sud, cealaltă dată în partea centrală (Highlands) și în partea de nord, ar fi frumos pentru mine să împărtășesc câteva sfaturi despre cum să rămân vegan în timp ce călătoresc în Islanda. ☺️Câteva dintre fotografiile de mai jos sunt făcute cu iPhone-ul meu, așa că îmi cer scuze pentru calitatea slabă. 🙏🏻 Dar pur și simplu nu am vrut să-mi scot aparatul foto în timpul micului dejun cu colegii mei de excursie.

Nu ezitați să vedeți câteva dintre fotografiile pe care le-am făcut în timpul călătoriei aici 🌅

Peștile de dimineață sunt întotdeauna asigurate de hotelurile la care suntem cazați. Toate sunt de tip bufet, așa că este foarte ușor să pregătești un mic dejun vegan hrănitor din opțiunile disponibile. De obicei am mâncat niște pâine cu unt de arahide și gem, cereale cu lapte vegetal, terci, legume și fructe. Un mic dejun copios este crucial pentru mine, deoarece uneori sărim peste prânz sau doar luăm ceva de la benzinărie (care, din păcate, nu prea are opțiuni vegane).

p.s. 1 Toate pâinile pe care le-am mâncat în Islanda sunt toate SO GOOD! Probabil datorită purității apei islandeze.

p.s. 2 Știați că apa de la robinet din Islanda este total sigură de băut? Citiți acest articol de la Inspired By Iceland pentru mai multe informații despre campania lor Kranavatn de promovare a apei de la robinet în Islanda.

Dacă vizitați ținuturile înalte (ceea ce vă recomand cu căldură), Hrauneyjar Highland Center este locul perfect pentru a vă caza. Este aproape de majoritatea locurilor foto, camerele sunt confortabile, oamenii sunt super drăguți și, cel mai important, micul dejun este literalmente cel mai bun dintre toate hotelurile în care am stat în Islanda.

• Breakfast-Hrauneyjar-Highland-Center-4
  • Breakfast-Hrauneyjar-Highland-Center-3
  • Breakfast-Hrauneyjar-Highland-Center-2
  • Breakfast-Hrauneyjar-Highland-Center-1

Lunch

În funcție de programul nostru și de condițiile meteo, uneori vom lua prânzul în stil picnic comandat de la hotel. Alteori vom lua ceva de mâncare de la benzinării sau ne vom opri la unele restaurante din apropiere pentru a lua masa. Așa cum am menționat mai devreme, dacă nu avem timp sau ne grăbim, ne vom opri la benzinării pentru o gustare rapidă. Din păcate, majoritatea benzinăriilor nu prea au opțiuni vegane. Așa că voi avea doar câteva gustări pe care le-am adus cu mine. Pentru această călătorie, am adus bucățelele de broccoli deshidratate, pâinea raw vegană cu ciocolată și dovlecei și granola mea raw vegană cu ciocolată și alune pentru a mă menține alimentată 🙆🏻♀️

Hrauneyjar Highland Center

Uită-te la această salată vegană decentă de la Hrauneyjar Highland Center 😍 Cu siguranță știu cum să facă o salată vegană cum trebuie 😎 Deși am mâncat-o deja 3 nopți la rând cât am stat acolo, tot nu m-am putut abține să nu o comand pentru prânz, deoarece schimbă zilnic ingredientele și combinația este întotdeauna uimitoare 🙌🏻

Salată vegană

Gamli Bistro

Ne-am oprit la acest bistro mic și drăguț numit Gamli Bistro în drumul nostru spre Myvatn și am fost absolut îndrăgostită de acest loc. Acesta nu este un restaurant vegan, dar au 2 opțiuni vegane în meniu – Salată de quinoa cu avocado & și Friptură de năut cu legume. Am comandat-o pe aceasta din urmă, deoarece aveam poftă de ceva cald și reconfortant. Acest fel de mâncare nu dezamăgește, năutul și legumele sunt prăjite la perfecție, cu ulei de măsline și o notă de scorțișoară. Îmi place foarte mult cum aroma de scorțișoară a scos în evidență prospețimea legumelor. 💚

Friptura de năut cu legume

Kaffi Krús

În ultima zi a călătoriei noastre în Islanda, ne-am oprit pentru o cină de adio timpurie la Kaffi Krús din Selfoss, pe drumul nostru de întoarcere spre Reykjavik. Am fost atât de surprinsă să văd atât de multe opțiuni vegane în meniul lor. 🙆🏻♀️ Nu numai că servesc burger și pizza vegană, dar au și lasagna vegană (cu brânză vegană! 🧀 ) și o prăjitură raw vegană snicker. Interiorul este super confortabil și te simți ca și cum ai lua masa în casa cuiva. 🏠 Salata mexicană poate fi ușor de făcut vegană comandând fără smântână și brânză. 🥗

Lasagna vegană a fost așezată în straturi cu orz cu roșii picante și legume, acoperită cu brânză vegană și servită cu pâine vegană cu usturoi și salate. Mi-a plăcut foarte mult această lasagna, deoarece nu sunt un mare fan al cărnii simulate și îmi place că au folosit ingrediente alimentare integrale naturale pentru lasagna. 🍝 Ce masă perfectă pentru a încheia uimitoarea noastră călătorie în Islanda în Highlands ☺️

Cină

După o zi întreagă de filmare, cina este foarte necesară. Și după ce ne descărcăm uneltele foto în camera de hotel, ne vom îndrepta direct spre restaurantul hotelului pentru cină. Unele restaurante fac atât bufet, cât și a la carte, dar unele servesc doar a la carte.

Sel Hotel – Myvatn

Mi-a plăcut foarte mult cina bufet de la Sel Hotel din Myvatn. Evident, nu este un restaurant vegan. Dar ei au o selecție mare de opțiuni vegane la masa de bufet. Opțiunile vegane includ salate, murături, pâine, supă (de obicei servesc supă de legume, dar nu uitați să verificați dacă există smântână în supă), mai multe feluri de mâncare calde, cum ar fi falafels, orzuri, legume și cartofi prăjiți etc. Este foarte ușor să mănânci vegan și să te simți satisfăcut la bufete.

Hrauneyjar Highland Center

Știu că am prezentat deja Hrauneyjar Highland Center în secțiunea „Prânz”, dar au făcut mâncare vegană cu adevărat grozavă. În timpul șederii mele de 3 zile la hotel, am comandat 3 salate și un burger vegan de fasole. Deși au doar o singură salată vegetariană în meniu, o puteți comanda fără brânză și vă vor face o salată vegană în funcție de ce ingrediente proaspete au la îndemână.

Vezi din pozele de mai jos că au reușit să-mi facă variante cu diferite legume. Și cel mai important, toate au un gust bombă! ☺️ Burgerul de fasole a fost bun, dar eu personal prefer o salată imensă și satisfăcătoare. 🥗

Kerlingarfjöll Mountain Resort

Dacă vizitați locuri izolate, așa cum fac eu în munții din Islanda. Este posibil ca hotelurile să nu aibă o abundență de opțiuni alimentare, cu atât mai puțin opțiuni vegane. De exemplu, în prima parte a călătoriei noastre, stăm la Kerlingarfjöll Mountain Resort și este literalmente în mijlocul pustietății. 😃

Trebuie să comandați în prealabil cina, deoarece ei pregătesc suficientă mâncare doar pentru oaspeții care au comandat cina. De asemenea, nici măcar nu au un meniu pentru cină. În acest caz, s-ar putea să fie nevoie să îi contactați în prealabil pentru a vă asigura că există ceva pentru dumneavoastră. Nu mă așteptam la prea multe în ceea ce privește cina. Cu toate acestea, mă simt atât de surprinsă și entuziasmată când îmi oferă acest platou de cină vegană, mai ales după o zi întreagă de călătorie și filmare. 🥗

Acest platou cuprindea falafels, cârnați vegani, cartofi prăjiți și salate. Este atât de simplu, dar atât de bun! Practic, tot ce am nevoie după o zi obositoare de aventură. 😎

Mâncare vegană în Reykjavik

Emilie and the Cool Kids

Despre ei

Originată din Nisa, Franța, Emilie and the Cool Kids are 5 filiale de franciză în toată Franța. În 2017, au deschis chiar și primul lor magazin la Reykjavik, în Islanda.

Un loc perfect pentru micul dejun vegan în Reykjavik, Islanda

Am ajuns în Islanda dimineața devreme, eram obosit și flămând după o călătorie de 15 ore din Hong Kong. Cele mai multe dintre restaurantele vegane din Islanda nu sunt deschise până la prânz. Așa că mi-am scos telefonul, am deschis aplicația Guru map, care, apropo, este aplicația mea preferată atunci când călătoresc, și am verificat câteva dintre locurile salvate în apropierea hotelului meu în care pot lua un mic dejun vegan consistent pentru a mă alimenta corespunzător pentru începutul acestei călătorii uimitoare. 😻

În timp ce navigam prin aplicație, am văzut numele – Emilie and the Cool Kids. Mi-a amintit imediat de toate acele produse de patiserie vegană cu aspect delicios pe care le-am văzut pe Instagram-ul lor. Așa că, fără îndoială, am decis să merg acolo după ce m-am cazat la Storm Hotel by Kea Hotels. 🏡

După ce am intrat în magazin, am fost întâmpinată de barista prietenoasă. Și mai bine, am fost copleșită de toate acele opțiuni de patiserie vegană. Au chiar și 3 feluri de rulouri vegane cu scorțișoară! Cum aș putea să aleg doar 1? 😩

Cerul patiseriei vegane

În afară de acele rulouri vegane cu scorțișoară care arată pufoase, mai servesc și scones vegane, brioșe, fursecuri etc. Iar dacă sunteți în căutarea a ceva sărat, ei fac sandvișuri vegane cu covrigi. După ce m-am chinuit să aleg din marea selecție, în cele din urmă mă mulțumesc cu o ruladă cu scorțișoară vegană originală, un scone cu ciocolată și un chai latte. ☕️

Kattakaffihúsið

Despre ei

În caz că nu știți deja, islandezii sunt obsedați de pisici. Nu este rar să vezi pisici de companie plimbându-se întâmplător pe străzile din Islanda, mai ales în Reykjavik. Kattakaffihúsið este prima cafenea pentru pisici deschisă vreodată în Islanda în 2018 și de atunci a câștigat tot mai multă popularitate în rândul localnicilor, dar și al turiștilor.

Cafe cu o cauză bună

Această cafenea nu este doar o altă cafenea cu pisici pe care oamenii le pot mângâia în timp ce își savurează cafeaua. Ei colaborează cu un adăpost local de animale Villikettir și găzduiesc pisici fără adăpost de la ei pe care localnicii le pot adopta.

În concordanță cu tema sa iubitoare de animale, întreaga cafenea servește numai mâncare vegană, ceea ce o face unul dintre locurile mele preferate de mâncare vegană din Islanda. 😻Cel mai important, trebuie să vă bucurați de acele mâncăruri vegane delicioase cu acompaniamentul acelor pisici adorabile! 😸Ce ai putea cere mai mult?

Cafea confortabilă, un loc perfect pentru a petrece timpul

Designul interior este foarte fetișcan, cu elemente roz și florale peste tot în cafenea. Este ca o casă de vis pentru orice fetiță. Ziua în care am vizitat Kattakaffihúsið a fost ploioasă și rece. Și odată ce am pășit în local, m-am simțit imediat caldă și confortabilă.

Deși am luat deja un mic dejun uriaș la hotelul meu. Nu m-am putut abține să nu comand un grătar de brânză vegană proaspăt prăjită și o felie din acea prăjitură vegană de ciocolată cu zmeură cu aspect delicios! 🍰 Serios, uitați-vă la poză, cine îi poate rezista?😆 Folosesc chiar și pâine cu aluat acrișor de la Brauð & co, despre care puteți citi mai multe în paragraful următor.

Brauð & co

Brauð & co una dintre brutăriile mele preferate din Reykjavik. 🍞 Sunt super populari pentru rulourile lor cu scorțișoară. Din păcate, nu am avut ocazia să încerc una dintre ele, deoarece nu sunt vegane. Am văzut pe Facebook-ul lor că obișnuiau să facă rulouri cu scorțișoară vegane, dar nu mai fac. 😔

Din fericire, puteți încerca în continuare produsele lor de patiserie uimitoare, cum ar fi pâinea de aluat acrișor, pâinea daneză de secară și covrigii. De asemenea, au în stoc și Kombucha Iceland, care îmi place foarte mult și trebuie să o iau de fiecare dată când i-am văzut. Ginger și aromele originale sunt preferatele mele! 💕

Jörgensen Kitchen & Bar

Am fost la Jörgensen Kitchen & Bar în prima seară a turului nostru în Islanda. Acest restaurant este un restaurant ușor high-end, cu un design interior remarcabil, personal profesionist și un meniu extins. Există două opțiuni vegane principale – hamburger vegan și risotto vegan. Puteți, de asemenea, să personalizați salata comandând-o fără brânză și să cereți un dressing balsamic pentru a o face vegană.

Personalul este bine informat și cunoaște clar definiția veganului. Vă recomand cu căldură să vizitați acest restaurant din Islanda dacă mergeți cu nonprieteni vegani ☺️

Diverse

Iată alte câteva locuri sau băcănii vegane pe care le iubesc și eu în Islanda și cred că va merita menționa aici în cazul în care vă îndreptați în curând spre acest loc magic 😘

Omnom Chocolate

Despre ei

Omnom Chocolate este un producător de ciocolată artizanală cu sediul în Islanda. Unul dintre fondatorii lor a fost bucătar. Deoarece este familiarizat cu aromele ciocolatei negre, el a decis apoi să deschidă Omnom chocolate în Reykjavik, Islanda. Ei sunt, de asemenea, primii din Islanda care produc ciocolată bean-to-bar, ceea ce înseamnă că ei sunt responsabili pentru toate operațiunile de sortare, prăjire și măcinare a boabelor pentru a crea delicioase tablete de ciocolată artizanală. 🍫

Islandezii adoră dulciurile, în special ciocolata. Când spun iubesc, mă refer la obsedați 😝Se poate vedea acest lucru din cantitatea/ varietatea masivă de ciocolată disponibilă în supermarketuri și în magazinele de suveniruri.

Cel mai bun baton de ciocolată din Islanda

O marcă de ciocolată pe care o iubesc cu adevărat, în special, este Omnom Chocolate. Deși nu toate ciocolatele lor sunt vegane, au 4 tipuri de tablete de ciocolată neagră care sunt vegane și complet delicioase. 😘În mod personal, îmi plac batoanele de ciocolată Peru 100% și Nicaragua 73%. Un aspect de reținut este că folosesc boabe de cacao de origine unică și ingrediente organice ori de câte ori este posibil.

Dacă sunteți în căutarea unui lucru non-turistic de făcut în Reykjavik, vă puteți alătura turului fabricii lor. În timpul turului, veți putea vedea barele procesului de fabricare a ciocolatei și include, de asemenea, o secțiune de degustare la finalul turului.

Oameni drăguți la magazinul lor de fabrică

Nu m-am alăturat turului când am vizitat Reykjavik. Dar am vizitat magazinul lor de fabrică. Managerul lor de magazin, Kyle, a fost super drăguț și prietenos. Nu numai că mi-a prezentat diferite batoane de ciocolată, ci chiar a stat de vorbă cu mine pentru o vreme. După ce a aflat că sunt, de asemenea, un iubitor de ceai, a preparat niște ceai oolong și m-a invitat să încerc o parte din „uriașa” sa colecție de ceaiuri pe care o avea în magazin. 🍵

Îmi place la nebunie să mă întâlnesc și să stau de vorbă cu oameni din diferite părți ale lumii, să învăț despre cultura lor și despre cum gândesc despre Hong Kong.

Brikk Bakery

Cei mai mulți oameni se vor gândi doar la Brauð & co când vine vorba de brutăria din Reykjavik. Dar pentru mine, Brikk Bakery este brutăria mea de top 1 în Reykjavik. Am dat peste sucursala lor recent deschisă în timp ce mă plimbam prin portul vechi. Atrasă de designul minimalist al brutăriei și de mirosul de pâine proaspăt coaptă, am decis să intru și să văd ce au de oferit.

Sucursala Mýrargötu seamănă mai mult cu o cafenea brutărie, cu o parte în care își expun produsele de panificație, iar cealaltă parte este o zonă de luat masa. În meniul lor se oferă mese ușoare, cum ar fi pâine prăjită, supă și salate etc. Cu toate acestea, pentru că nu aveam chef de mâncare, am examinat cu atenție colecția lor de produse de panificație.

Pe raftul lor de prezentare, am zărit câteva pâini cu aluat acrișor. Crusta arată decent, cu firimituri deschise. „S-ar putea să am nevoie de niște pâine pentru cina de diseară și pentru micul dejun de mâine înainte de zborul meu timpuriu spre Copenhaga.” M-am convins să cumpăr o jumătate de pâine de aluat acrișor cu semințe.

După ce m-am întors la hotel, am feliat o parte din pâine și am untat cu generozitate niște hummus cu turmeric pe care l-am cumpărat de la Bonus, un supermarket cu discount din Reykjavik. De asemenea, am acoperit pâinea prăjită cu puțin avocado și tofu. 🥑 Hummusul și pâinea cu aluat acrișor sunt combinația perfectă pentru o masă vegană ușoară, ieftină și nutritivă, plină de proteine, mai ales atunci când călătorești în locuri scumpe precum Islanda.

Reykjavík Roasters

Anterior numit Kárastígur, Reykjavík Roasters este, fără îndoială, una dintre cele mai bune cafenele din Reykjavík. Au 3 locații în Reykjavík, cu o filială chiar după colț de infama biserică Hallgrímskirkja și la doar 1 minut de mers pe jos de faimoasa Brauð & co. Filiala mea preferată este cea aflată chiar vizavi de hotelul la care am stat în a doua noapte – Klettur Hotel. Motivul pentru care iubesc această filială este că nu numai că este mai puțin aglomerată, dar este și mai spațioasă și mai confortabilă dacă doriți să petreceți ceva timp relaxându-vă, citind o carte sau lucrând la calculator. 📚

În afară de cafeaua lor, care este fără îndoială specialitatea lor, servesc și alte băuturi pentru cei care nu sunt iubitori de L profundă, cum ar fi chai latte, ciocolată caldă și chiar și kombucha la robinet. Dacă aveți poftă de o masă ușoară, aveți noroc, ei servesc mâncare vegană gustoasă, cum ar fi avocado toast sau pâine prăjită cu hummus. 🥑🍞

• Reykjavik-Roasters-Iceland-5
      Reykjavik-Roasters-Iceland-6

Bucătărie vegană la supermarket

Vizitarea supermarketurilor este unul dintre preferatele mele și, de obicei, primul lucru pe care îl fac atunci când ajung într-un oraș nou. Chiar dacă nu am nevoie de alimente, tot îmi place să văd ce opțiuni vegane au de oferit. 😝

Produse din lapte de ovăz Yosa

Yosa este o marcă din cadrul celei mai mari corporații alimentare finlandeze Fazer. Aceștia produc diferite tipuri de produse lactate alternative pe bază de lapte de ovăz, cum ar fi iaurt din lapte de ovăz, crème fraîche, „cremă” de ovăz pentru gătit, „brânză” vegană tartinabilă, bloc de ovăz (alternativă la tofu) etc. Am încercat iaurtul lor grecesc vegan anul trecut, când am vizitat Islanda, și de atunci mi-a fost atât de dor de acesta. Textura și aromele produselor lor sunt pur și simplu la înălțime! 😚

Se pare că vând acest lucru în toate țările nordice, deoarece i-am văzut peste tot în Copenhaga, de asemenea. V-aș recomanda să încercați dacă le vedeți. Preferatul meu personal este iaurtul grecesc vegan și băutura de ovăz cu aromă de cafea neîndulcită ☕️

Cele de mai jos sunt o parte din multele produse vegane pe care le-am găsit în supermarketurile (mai ales Bonus și Krónan) din Reykjavik, Islanda. Rețineți că Kombucha Iceland este disponibilă doar la Krónan, dar nu și la Bonus.

Pizza vegană congelată de la Veganz & Oumph

Mâncare vegană la aeroportul Keflavik

Știu că mereu vorbesc despre cât de ușor este să călătorești ca vegan. Dar o monedă are 2 fețe. Este adevărat, vă puteți oricând să vă pregătiți propria mâncare în timp ce zburați. Cu toate acestea, lucrurile nu merg întotdeauna conform planului. Prin urmare, este întotdeauna bine să știi că poți cumpăra ceva în ultimul moment înainte de a te grăbi la aeroport pentru zborul tău.

Pentru călătoria mea anterioară și pentru această călătorie, ambele mele zboruri de plecare sunt super devreme dimineața (gândiți-vă la zborul de la 8 dimineața 😴), ceea ce înseamnă că trebuie să-mi aduc micul dejun cu mine. Anul trecut, nu am putut găsi prea multe opțiuni vegane sunt aeroportul, cu excepția paharelor de fructe. 😒Dar anul acesta, pentru că întotdeauna ajung la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare, am avut destul timp să fac cumpărături.

Mathús – House of Food

Am mers la Mathús și, în timp ce exploram secțiunea grab-and-go, am descoperit o serie de articole cu acele minunate autocolante verzi pe ele care indicau „vegan”! 😍Evident, prețul nu a fost ieftin, având în vedere că se află în interiorul aeroportului. Cu toate acestea, nu mă plâng deloc, deoarece toate acele opțiuni vegane arată atât de tentante și delicioase. După ce m-am poticnit o vreme, am decis în cele din urmă să iau salata vegană Oumph și ovăz cu ciocolată peste noapte.

Ce este Oumph?

Oumph este un brand suedez de alternativă vegană la carne care este foarte popular în Islanda. Majoritatea restaurantelor vegane și non-vegane din Islanda folosesc oumph în mâncărurile lor pentru a înlocui carnea. Oumph este fabricat din proteine de soia, deci nu conține nici gluten. În cazul în care locul în care vă cazați are o bucătărie, puteți, de asemenea, să le cumpărați din majoritatea supermarketurilor din Islanda și să le gătiți singur.

• Ovăz peste noapte la Mathus - aeroportul KEF
      • Salată vegetariană Oumph la Mathus -… KEF airport
      • Vegan Oumph Salad at Mathus - KEF airport

Cuvinte finale

Phewww! Știu că acest articol este super lung, așa că apreciez foarte mult dacă ajungeți până aici! 😘 Sper ca acest articol de blog să vă fie de ajutor pentru viitoarea voastră călătorie în Islanda. Este, de asemenea, foarte încurajator și incitant să văd cât de repede crește scena vegană în Islanda în comparație cu doar un an în urmă!😌 Nu numai în Reykjavik, ci și în locuri mai îndepărtate și în locuri ne-turistice. Un număr din ce în ce mai mare de locuri se adresează tuturor tipurilor de călători vegani. ✈️ Și dați-mi voie să vă spun că, deși mâncarea nu este cu siguranță punctul de vânzare al Islandei, islandezii cu siguranță știu să gătească și majoritatea alimentelor pe care le-am gustat acolo sunt excepțional de gustoase, mai ales pâinea! 🥖 🍞