Călătoria perfectă pentru grupuri: A 10-Day Itinerary in Portugal and Spain

Am ales Portugalia și Spania pentru un road trip uriaș prin mai multe destinații și am planificat 10 zile în Spania și Portugalia. Ambele sunt țări prietenoase și distractive, ușor de navigat și perfecte pentru grupuri cu mai multe interese diferite. Soțul meu și cu mine am întâlnit un alt cuplu la scurt timp după ce ne-am mutat la Londra, cu care ne-am înțeles de minune. După câțiva ani de așteptare, am găsit timp în care să putem face cu toții o vacanță împreună. Bugetele noastre erau decente, dar am vrut să ne maximizăm timpul și fondurile între noi patru. Atunci când găsești acei prieteni perfecți cu care știi că ar fi extraordinar să mergi într-o excursie, ar trebui să profiți de ocazie!

10 zile în Spania și Portugalia Itinerariu

Ziua 1 și 2: Algarve și sudul Portugaliei

Ziua 3 și 4: Lisabona, Portugalia

Ziua 5, 6 și 7: Sevilla, Spania

Ziua 8 și 9: Granada și Rhonda, Spania

Ziua 10: Marbella, Spania

(Căutați doar Portugalia? Consultați itinerariul nostru pentru Portugalia: 5 zile de distracție de asemenea! Sau rămâi mai jos la itinerariul nostru: Spania și Portugalia împreună)

Ziua 1-2: Algarve și sudul Portugaliei

Avionând la Faro, luăm mașina rezervată prin Auto Europe de la aeroport și ne îndreptăm spre vest. Primul loc care ne întâmpină în însorita regiune Algarve din Portugalia este Vale d’Oliveiras Quinta Resort & Spa. Un refugiu superb pe dealuri, cu o proprietate verde întinzându-se în jurul unor facilități de lux nesfârșite. Ne-am distrat de minune bând mimoze la micul dejun cu vedere la frumoasele instalații de apă, apoi urmărind cu uimire spectacolele live la cina noastră la grătar în aer liber.

Plajele ascunse sunt și ele la doar o aruncătură de băț de Vale d’Oliveiras – deși apa era rece! Ne-am scufundat oricum și am sărit pe rând de pe stâncile stâncoase, am făcut snorkeling și ne-am bronzat la soare. Rețineți că multe dintre aceste plaje necesită o drumeție rapidă în căldură pentru a ajunge la ele – și salută nuditatea. Dar totul merită experiența, deoarece sunt unele dintre cele mai frumoase plaje pe care le-am văzut vreodată. Fiți cu ochii în special pe Praia do Carvalho, care cred că este cea mai bună.

Ziua 3-4: Lisabona, Portugalia

O premieră pentru mine, am fost atât de entuziasmat să ajung în sfârșit la Lisabona în a 4-a mea călătorie în Portugalia. NOTĂ: Am făcut acest lucru un pic invers, astfel încât ați putea zbura la Lisabona, să vă îndreptați spre sud spre plajă și apoi să vă aventurați în Spania.

Este vorba de un drum de aproximativ două ore și jumătate, dar puteți să vă faceți timp și de-a lungul traseului de coastă pentru câteva pauze de plajă. Sanctuarul nostru în oraș este premiatul hotel de design Altis Belem. Este situat pe râu, lângă monumentul Padrão dos Descobrimentos.

Încântați-vă de priveliștile spectaculoase ale portului, de un restaurant cu stele Michelin la fața locului și de camere cu tematică individuală care se simt mai degrabă ca niște apartamente mici. Spațiile comune elegante, cu beton în surdină și detalii de opere de artă, au creat o ambianță sofisticată de care să vă bucurați între reprizele de vizitare a obiectivelor turistice. A fost o oază perfectă la care să ne întoarcem după câteva zile de mers cu faimoasele tramvaie prin Lisabona și de admirat arta stradală vibrantă.

Am iubit, de asemenea, bijuteria ascunsă de sub Altis Belem – un spațiu spa modern disponibil pentru oaspeți pentru câteva înmuiere și relaxare. La sfârșitul zilei este practic gol, așa că am putut să plutim prin piscinele cu apă caldă și rece în intimitate.

Nu a trebuit să căutăm prea mult pentru lucruri frumoase de făcut (și de mâncat) în Lisabona chiar de la hotel. O plimbare rapidă ne-a adus la ușa din față a Pastéis de Belém, una dintre brutăriile originale care servește faimoasa patiserie cu cremă. Deși nu sunt la fel de proaspete, a fost amuzant să ne dăm seama că le servesc până târziu în noapte, așa că am luat câteva pe drumul de întoarcere la hotel după cină.

Schimbare de mașină!

În timp ce bugetul nostru nu a fost super limitat pentru o excursie rutieră în Europa, ne-am dat seama că s-ar schimba drastic dacă am avea o mașină de închiriat pentru toate cele zece zile. Cele mai multe companii de închiriere adaugă o taxă masivă pentru o călătorie dus-întors atunci când aceasta traversează granițele țării. Ni s-a propus o sumă suplimentară de 600 de euro pentru acest traseu!

Din fericire, oamenii extraordinari de la Auto Europe ne-au oferit o alternativă simplă: Două închirieri separate. Am avut o mașină pentru călătoria noastră cu mașina în Portugalia pentru primele cinci zile, apoi o a doua mașină pentru a doua cinci zile. A fost un mic inconvenient, dar între Faro, în sudul Portugaliei, și Sevilla, în sudul Spaniei, sunt doar două ore de condus. Este simplu să iei un Uber, un program de car-sharing sau un autobuz între destinații, iar apoi poți folosi fondurile economisite pentru a te răsfăța mai târziu.

Zilele 5-6-7: Sevilla, Spania

Orașul meu preferat din întreaga lume. După ce am studiat în străinătate în Sevilla, apoi m-am întors mai târziu ca au pair, mi s-a părut că nu a trecut deloc timpul. Arhitectura bogată în stil spaniol, protejată cu dragoste și celebrată ca adevărate minuni sevillane. La început, am petrecut o noapte în cartierul Helipolis pentru a ne bucura de puțin timp la piscină în căldura amețitoare de la Silken al Andalus, apoi ne-am îndreptat spre barrios din orașul vechi.

Hotelul Vincci La Rábida este super aproape de uriașa catedrală gotică și de Palatul Alcazar din Sevilla, astfel încât majoritatea atracțiilor sunt ușor accesibile prin străzile înguste și pietruite. Acest hotel are arcade clasice și o curte răcoroasă pentru o băutură și un tratament. Urcați pe acoperiș pentru a vedea și partea de sus a catedralei. Nu știu care a fost mai bună – această priveliște de pe acoperiș sau curtea pitorească cu margini galbene și fântână pe care vă puteți răsfăța la micul dejun.

Un lucru care a apărut chiar înainte de a mă muta înapoi în SUA a fost Metropol Parasol. Știu că este o structură cu aspect futurist, cu un mall la parter, dar nu mi-am dat seama câte straturi pot fi explorate până când am mers cu grupul nostru la apus.

Înălțată pentru a evita ruinele antice descoperite sub suprafața sa, „ciuperca” oferă vederi de pe acoperiș ale orașului dintr-un unghi nou. Plătiți un bilet și urcați cu liftul până sus, unde există o pasarelă curbată flancată de un panou care evidențiază punctele de interes. Biletul dvs. este bun și pentru o sangria gratuită la barul de acolo.

În ceea ce privește mesele, am fost norocoși să dăm peste Casa Pepe Hillo. Dacă puteți trece de capetele de taur care decorează pereții, veți fi răsplătiți cu unele dintre cele mai bune tapas pe care le-am mâncat în oraș. Se află în apropierea faimoasei arene de tauri și este deschisă până la miezul nopții.

Înainte de a pleca, am trecut pe la Plaza de Espana și am decis în mod spontan să luăm una dintre bărcile cu vâsle în jurul mini-căii navigabile. Cântece impromptu de flamenco pluteau în aer în timp ce pluteam pe lângă potcoava de arhitectură renascentistă și de renaștere maură. Este un loc pe care trebuie să-l vedeți și, pentru câțiva euro, este amuzant să vâsliți și prin el.

Ziua 8-9: Granada și Ronda, Spania

Drumul de la Sevilla a fost pitoresc și încântător, cu o oprire în orașul uluitor de pe faleză Ronda, la aproximativ 2 ore de mers cu mașina înainte de Granada. Era atât de cald încât călătoria noastră a fost rapidă, dar a meritat oprirea la popas pentru a lua prânzul și a ne minuna de defileul adânc din partea principală a orașului.

Pentru a face față căldurii apăsătoare (pe lângă faptul că am dat drumul la aerul condiționat din mașină) pe drumul nostru spre Granada, am găsit o gaură de înot sălbatică în apropiere de Benaojan și Ronda, numită Cueva del Gato. Este în afara drumului principal și este frecventată mai ales de localnici, dar nu ratați ocazia de a face o baie! Aduceți niște tapas și pregătiți-vă pentru un înot nebunesc de rece, dar nebunește de revigorant, în apele limpezi. Unii oameni au sărit de la mini cascada cu strigăte puternice și comportament machist, ceea ce a stricat puțin starea de relaxare. Dar tot ne-a plăcut și a fost o pauză binevenită de la drumurile sinuoase și accidentate.

Granada este bogată în tradiția maură, cu iconicul său Palat Alhambra cocoțat pe un deal care domină orașul de jos. Trebuie să cumpărați bilete în avans pentru a vedea această minune a lumii moderne și să fiți pregătiți pentru cozi pentru a intra în unele dintre cele mai spectaculoase zone ale complexului. S-ar putea ca oamenii să nu fie de acord, dar eu cred că, dacă vă place și Sevilla, puteți face una sau alta – fie Alhambra, fie Alcazarul. Ambele sunt uimitoare și merită o după-amiază de făcut fotografii și de absorbit frumoasele modele.

Puteți rezerva tururi publice sau private ale Alhambrei prin Viator și săriți peste toate cozile!

Pe lângă Alhambra, am fost la o vânătoare de tapas. În Granada, puteți comanda o băutură la bar și vă vor oferi gratuit o gustare! Această metodă de a mânca și de a te înfrupta are un adevărat farmec. Fiți pregătiți ca grupul dvs. să primească adesea aceleași tapas, așa că avertizați-i pe mâncătorii pretențioși. Băieții nu s-au prins destul de repede și au continuat să ceară halbe – dar dacă plănuiți mai multe runde, este mai bine să optați pentru jumătăți sau pahare mici de vin pentru a obține cele mai bune rezultate.

Tapas-time a evoluat în Flamenco-time. Auzisem nu cele mai bune lucruri despre peșterile turistice și am vrut să vedem totuși ceva din această formă de artă de aproape. Le Chien Andalou nu ar fi putut fi mai bine – este intim și modest. La miezul nopții, am văzut un spectacol aproape semi-privat care a emoționat câțiva oameni până la lacrimi. Este exact așa cum mi-l amintesc – tragic, hipnotizant și atât de puternic realizat. Am fost umilită să văd un flamenco grozav și cu siguranță m-aș întoarce în acest loc data viitoare.

O mulțime de „băuturi” ne-a făcut să ne simțim puțin cam greu în dimineața următoare, așa că o sesiune la Hammam al Andalus a fost exact ceea ce era nevoie pentru a ne vindeca tristețea. Nu credeam că o să-mi placă hammamul în stil peșteră, mai ales cu vremea caldă de afară, dar a fost minunat de liniștit și plăcut. Ceaiul de mentă, camerele de aburi, zonele cu pietre fierbinți și piscinele sculptate cu design arab/maghiar ne-au transportat într-un alt timp și într-un alt loc. Merită să îți acorzi timp pentru tine și prietenii tăi pentru a te relaxa pe deplin.

Hotelul nostru a fost, de asemenea, un punct culminant al vizitei în oraș. Părinții mei sunt mari fani ai proprietăților hoteliere Marriott, așa cum sunt și eu. Cu toate acestea, nu auzisem de Autograph Collection înainte și cred că este amestecul perfect de servicii de marcă și farmec local. AC Palacio De Santa Paula se află sub numele Marriott, dar se mândrește cu o mănăstire veche convertită și o curte tradițională fidelă stilului din Granada. Camerele noastre aveau un tavan cu grinzi de lemn înălțate, baie modernă și obloane swinging din lemn închis la fereastră. Este una dintre cele mai plăcute camere din punct de vedere estetic pe care le-am văzut și o bază perfectă pentru a explora restul Granadei pe jos.

Ziua 10: Marbella

Era timpul să mai facem față căldurii încă o dată înainte de a ajunge pe coastă. În apropiere de Granada se află un lac de acumulare de un turcoaz strălucitor care îi întâmpină pe înotători pe tot parcursul anului. Embalse de los Bermejales este superb și este situat într-o vale. Aveți un plan pentru umbră, deoarece este total în aer liber, dar puteți conduce direct pe plaja din apropierea apei.

Înainte de a merge mai departe, trebuie să luați o masă masivă la Complejo Rural El Molinillo, cu vedere la rezervor. Am comandat mult prea multe lucruri și am săpat prin grămezi de calamari, carne de porc prăjită și salate proaspete. A fost o petrecere aniversară uriașă în interior, iar personalul de servire a adus câteva tapas gratuite pentru a ne cere scuze pentru așteptarea scurtă.

Câteva zile lungi de condus ne-au adus cu siguranță o odihnă de lux la sfârșitul unei călătorii incredibile. Când ne-am oprit la intrarea grandioasă a Vilei Padierna, am știut că ne aflam într-un loc special. Știam că persoane precum fosta primă doamnă Michelle Obama a stat la această proprietate în timpul propriei sale călătorii în Spania, așa că grupul nostru a fost încântat să aibă parte de o experiență la fel de fastuoasă și de care s-a bucurat regalitatea americană. În timp ce ambianța zonei de piscină și a spa-ului a fost minunată, am petrecut, de asemenea, o parte din zi la clubul de plajă de la Villa Padierna.

Deși proprietatea nu are acces direct la plajă, acest lucru nu ar trebui să fie trecut cu vederea ca un defect; puteți lua un șofer care să coboare cinci minute până la țărm, în orice moment al zilei, pentru a înota și a trage un pui de somn sub cabane. Cu o sticlă de șampanie comandată în cameră în timp ce soarele a apus, ne-am avut prietenii pe balconul nostru spațios și ne-am bucurat de încă o seară în vremea blândă a nopții înainte de a ne întoarce.